In ce mod va schimba pandemia covid-19 modalitatile de plata

In ce mod va schimba pandemia covid-19 modalitatile de plata

În luna mai 2019, Autoritatea de Tranzit Metropolitan din New York a făcut anunțul important că lansează un sistem de plată fără contact. A fost văzut ca o inovație majoră, prima actualizare a sistemului său de plată – care, până atunci, se bazase în totalitate pe MetroCard-uri. Pentru alte metropole majore, trecerea la contactless a fost o veste depasita.Structura metroului din Londra a adoptat un sistem de plăți fără contact din 2014. In timp ce sistemul londonez permite călatorilor să acceseze singuri cardul de credit sau portofelul digital, alte orașe au adoptat contactless în alte moduri: Paris a încorporat un sistem fără contact cu cardul său Navigo, iar în Tokyo, există o aplicație care permite plata prin telefon pentru metrou.

În ceea ce privește tehnologiile de plată, în mare parte Statele Unite a rămas adesea în urmă, mai ales că tehnologia se referă la cardurile de credit – și nu doar la transportul public. Aproape 60% din toate tranzacțiile Visa efectuate în alte țări decât SUA sunt fără contact, iar numărul total al acestor plăți a crescut cu 40% din 2019 până în 2020. Într-un sondaj global privind utilizatorii de Mastercard, 8 din 10 respondenți au spus ca folosesc plăți fără contact. În SUA in perioada martie 2019 și martie 2020, plățile fără contact au crescut cu 150% și 9 dintre primii 10 emitenți americani de carduri de credit introduc carduri fără contact. Dar SUA se află în spatele multor țări din Europa și Asia, chiar și din Australia, unde contactless-ul a devenit metoda implicită de plată pentru mulți consumatori.

Coronavirusul poate fi catalizatorul

Adoptarea contactless a fost mai lentă în SUA, în mare parte din cauza faptului că nu a existat o nevoie urgenta. Da, este mai rapid și mai convenabil decât să folosești un card de credit cu cip, dar nu este ca și cum această experiență ar fi atat de redusa încât consumatorii sunt decurajati de o altă opțiune, în special atunci când sunt atât de fideli cu cardurile lor de credit.

Coronavirusul a creat un motiv – unul vital. Ceea ce este remarcabil în ceea ce privește plata fără contact este faptul că aceasta soluție este pregătită pentru o problemă apărută la cativa ani după debutul tehnologiei. (Apple a introdus-o pentru prima dată în China la sfârșitul anului 2015 și a început o lansare de stat în 2016.) Contactul uman nu a fost niciodată atât de controversat cum este acum și oamenii caută modalități de a-l evita.

Așa se întâmplă în magazine, unde plata fără contact durează mai puțin timp decât introducerea unei cărți cip într-un cititor – potrivit Mastercard, este de 10 ori mai rapid decât alte metode de plată. Este și cazul telefonului mobil, un segment în creștere în universul comerțului electronic. În special, metodele de plată precum Apple Pay și Google Pay permit o experiență de plată mobilă fără atingere, care va deveni mai atrăgătoare pentru consumatori, pe măsură ce cumpărăturile mobile devin mai populare. Există, de asemenea, avantaje de securitate. Atunci când plătesc cu un portofel digital, consumatorii pot efectua tranzacții fără să ia vreodată un card de credit fizic – chiar își pot lăsa portofelele acasă. Asta înseamnă că hackerii nu vor vedea niciodată banda magnetică atât de ușor de clonat.

Utilizatorii au început deja să vadă beneficiile: 74% dintre respondenți la sondajul facut de Mastercard au declarat că vor continua să utilizeze plăți fără contact după terminarea pandemiei. În momentul de față, toată lumea este foarte sensibilă in ceea ce priveste  atingerea lucrurilor, așa că, oamenii încep să exploreze plata fara contact. Persoanele care, anterior, s-au ferit să încerce contactless sau cei care au încercat-o și nu le-a plăcut experiența pot fi mai ușor de convins să înceapă să o folosească acum.

Kreston România a decis să adopte o nouă tehnologie și să schimbe tichetele de masă pe suportul de hârtie ( tichetele de masă sunt utilizate pentru plata produselor alimentare din cadrul magazinelor și restaurantelor afiliate) în carduri de masă contactless. Cardul de masă Up Dejun este versiunea modernă și simplificată a tichetului de masă, o metodă de plată rapidă și sigură dezvoltată sub licența Mastercard pentru a ține pasul cu noile tendințe de cumpărare.

Sursa: Adweek

Share this post