Administrare fiscala
Prima etapa a serviciilor noastre de administrare
- evaluarea activitatii clientilor
- cunoasterea procedurile interne contabile si de IT
- analizarea aspectelor fiscale delicate intalnite in cursul activitatii si eventualele decizii fiscale anterioare ce au impact si asupra activitatii prezente
- abordam apoi aspecte precum planificarea proceselor de colectare a datelor, procesare a informatiilor, impartire a responsabilitatilor intre Taxhouse si echipa clientului, astfel incat intregul proces de administrare sa fie clar si transparent pentru toti cei implicati
Servicii administrative privind TVA
- intocmirea, emiterea, arhivarea si revizuirea facturilor
- pregatirea, depunerea, semnarea si revizuirea declaratiilor fiscale, precum si a rapoartelor si declaratiilor periodice
- pregatirea si completarea registrelor de TVA
- asistenta pe durata inspectiilor fiscale de TVA si depunerea de eventuale contestatii la rapoartele de inspectie fiscala
- instructiuni de plata sau administrare a platilor
Servicii administrative privind impozitului pe profit
- revizuirea facturilor, a documentelor fiscale si a datelor ce au fost folosite pentru calculul impozitului pe profit
- revizuirea tranzactiilor din perspectiva prevederilor legislatiei romane si a tratatelor de evitare a dublei impuneri
- pregatirea si completarea registrelor de TVA
- intocmirea documentatiei privind impozitul pe profit/castigurile de capital – pregatirea si depunerea declaratiilor de impozit pe profit semestriale si anuale, depunerea certificatelor de rezidenta fiscala pentru clientii nerezidenti, relationarea cu brokerii si custozii
- depunerea de cereri de rambursare a impozitului pe castiguri de capital platit in plus
- furnizarea de instructiuni de plata a impozitelor, comunicarea cu banca la care clientul are deschise conturi, precum si cu autoritatile fiscale romane
- reprezentarea clientilor in fata autoritatilor fiscale romane si corespondenta aferenta
Articole relevante
Modificari fiscale importante cu aplicare din 01.01.2025
In data de 31.12.2024 a fost publicata OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Principalele masuri in domeniul fiscal, cu aplicare... read more
Modificari fiscale importante OUG 138 / 05.12.2024
E-Factura: In relatia comerciala B2G facturile vor contine codurile CPV corespunzătoare prevăzute în nomenclatorul de referinţă în domeniul achiziţiilor publice In relatia... read more
Implementare decont precompletat RO e-TVA
Principalele prevederi privind decontul precompletat RO E-TVA: Decontul precompletat RO e-TVA se implementeaza incepand cu data de 01.08.2024 pentru operatiunile efectuate... read more
OUG privind anularea accesoriilor pentru obligatii bugetare restante care vor fi achitate pana la 25 noiembrie 2024
Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale datorate de debitori persoane juridice, restante la data de 31 august... read more
Modificari fiscale OUG 115
Noi modificari ale cadrului legislativ fiscal au fost publicate in data de 15.12.2023, astfel: Impozit pe profit Reguli de deducere a... read more
GHID e-Factura
Preambul Termene de implementare: 1. Perioada Ianuarie – iunie 2024 – companiile au obligatia incarcarii facturilor emise in platforma ANAF dedicata. Facturile... read more
Revenire la vechile prevederi privind tranzactiile cu numerar cu anumite exceptii
Din modificarile initiale raman valabile: Avansurile spre decontare in numerar sunt limitate la 1.000 lei/zi de persoana. Plafon la casierie... read more
Implementarea E-Invoice
• Incepand cu data de 01 Ianuarie 2024 operatorii economici au obligatia emiterii si transmiterii facturilor in relatia B2B si... read more