Administrare fiscala
Prima etapa a serviciilor noastre de administrare
- evaluarea activitatii clientilor
- cunoasterea procedurile interne contabile si de IT
- analizarea aspectelor fiscale delicate intalnite in cursul activitatii si eventualele decizii fiscale anterioare ce au impact si asupra activitatii prezente
- abordam apoi aspecte precum planificarea proceselor de colectare a datelor, procesare a informatiilor, impartire a responsabilitatilor intre Taxhouse si echipa clientului, astfel incat intregul proces de administrare sa fie clar si transparent pentru toti cei implicati
Servicii administrative privind TVA
- intocmirea, emiterea, arhivarea si revizuirea facturilor
- pregatirea, depunerea, semnarea si revizuirea declaratiilor fiscale, precum si a rapoartelor si declaratiilor periodice
- pregatirea si completarea registrelor de TVA
- asistenta pe durata inspectiilor fiscale de TVA si depunerea de eventuale contestatii la rapoartele de inspectie fiscala
- instructiuni de plata sau administrare a platilor
Servicii administrative privind impozitului pe profit
- revizuirea facturilor, a documentelor fiscale si a datelor ce au fost folosite pentru calculul impozitului pe profit
- revizuirea tranzactiilor din perspectiva prevederilor legislatiei romane si a tratatelor de evitare a dublei impuneri
- pregatirea si completarea registrelor de TVA
- intocmirea documentatiei privind impozitul pe profit/castigurile de capital – pregatirea si depunerea declaratiilor de impozit pe profit semestriale si anuale, depunerea certificatelor de rezidenta fiscala pentru clientii nerezidenti, relationarea cu brokerii si custozii
- depunerea de cereri de rambursare a impozitului pe castiguri de capital platit in plus
- furnizarea de instructiuni de plata a impozitelor, comunicarea cu banca la care clientul are deschise conturi, precum si cu autoritatile fiscale romane
- reprezentarea clientilor in fata autoritatilor fiscale romane si corespondenta aferenta
Articole relevante
Modificari fiscale OUG 115
Noi modificari ale cadrului legislativ fiscal au fost publicate in data de 15.12.2023, astfel: Impozit pe profit Reguli de deducere a... read more
GHID e-Factura
Preambul Termene de implementare: 1. Perioada Ianuarie – iunie 2024 – companiile au obligatia incarcarii facturilor emise in platforma ANAF dedicata. Facturile... read more
Revenire la vechile prevederi privind tranzactiile cu numerar cu anumite exceptii
Din modificarile initiale raman valabile: Avansurile spre decontare in numerar sunt limitate la 1.000 lei/zi de persoana. Plafon la casierie... read more
Implementarea E-Invoice
• Incepand cu data de 01 Ianuarie 2024 operatorii economici au obligatia emiterii si transmiterii facturilor in relatia B2B si... read more
Reguli noi privind tranzactiile in numerar
Amenzi • Se abroga prevederea din Codul de procedura fiscala care permitea plata a jumatate din minimum amenzii in termen de... read more
Modificari legislative cu privire la impozitarea salariilor si alte venituri impozabile din Noiembrie 2023
Modificari pentru domeniile IT, constructii, agricultura si industrie alimentara • Scutirea de impozit pe venit aferenta veniturilor salariale, aplicabila pentru angajatii... read more
Schimbari importante cu impact fiscal semnificativ
Modificari privind impozitul pe profit: Incepand cu 1 ianuarie 2024 contribuabilii care au inregistrat in anul precedent o cifra de... read more
Ordinul 191/2023 aproba forma si continutul rapoartelor pentru tranzactii suspecte si Raportarea tranzactiilor care nu prezinta indicatori de suspiciune
Prezentul Ordin aproba urmatoarele documente: Forma si continutul Raportului de tranzactii suspecte pentru entitati raportoare bancare si nonbancare; Forma si... read more