Masuri implementate in legatura cu COVID 19

Masuri implementate in legatura cu COVID 19

In contextul actual Coronavirus (COVID-19) prezintă o provocare semnificativă pentru întreaga lume. O parte din angajații noștri vor continua să lucreze de la birou, în timp ce alți colegi vor lucra de acasă, cu respectarea tuturor conditiilor de securitate a datelor. Va asiguram ca dispunem de toata infrastructura necesara si avem implementate masuri de securitate astfel incat datele sa fie procesate in deplina siguranta.
Birourile cladirilor  din Timpuri Noi sunt dezinfectate într-un mod special, cu respectarea tuturor normelor de siguranta.
Asadar, puteți continua să ne trimiteți documentele fără ezitare la biroul nostru, de preferat scanate. În afară de aceasta, suntem pregatiti sa reducem la minimum orice consectine negative care ar putea fi generate de COVID-19.

Parlamentul a votat legea care obliga angajatorii sa acorde zile libere platite unuia dintre parinti pe perioada in care scolile sunt inchise din cauza unor situatii extreme.

Pentru intrarea in vigoare, legea trebuie promulgata de Presedinte. Printre principalele prevederi mentionam urmatoarele:

  • Pe perioada in care unitatile de invatamant sunt inchise din cauza unor situatii extreme (conditii atmosferice, epidemii) angajatorii sunt obligati sa acorde, la cerere, unuia dintre parinti, zile libere platite astfel: 75% din salariu brut de incadrare, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie ;
  • Varsta copilului trebuie sa fie de cel mult 12 ani ;
  • Veniturile astfel platite vor fi suportate din Fondul de garantare a creantelor salariale. Modul de decontare urmeaza a fi determinat prin norme de aplicare.

 

Constituirea unui grup de lucru guvernamental

Guvernul a constituit un Grup de lucru cu sarcina de a elabora solutii pentru reducerea impactului negativ in economie generat de covid 19.

Din Grupul de lucru fac parte : Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Economiei, Ministerul Transporturilor, Ministerul Muncii, Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Afacerilor Externe, cu implicarea urmatoarelor institutii : Banca Naţională a României, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, Institutul Naţional de Statistică, Institutul de Economie Mondială şi Consiliul Concurenţei si participarea mediului de afaceri reprezentat prin Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor, Camera de Comerţ şi Industrie a României, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Coaliţia pentru Dezvoltarea României şi Asociaţia Română a Băncilor.

Printre masurile conturate pana acum prevaleaza masurile de sprijinire a transportatorilor, agentiilor de turism si a companiilor din horeca, constand din amanari la plata contributiilor sociale.

Daca aveti nelamuriri, va rugam sa ne contactati:

Carmen Cojocaru
Partner
carmen.cojocaru@kreston.ro
+40 727 333 336
Eduard Pavel
Partner
eduard.pavel@kreston.ro
+40 727 333 345

Share this post