DE CINE, CUM și DE CE ar trebui să se intereseze companiile în timpul crizei?

DE CINE, CUM și DE CE ar trebui să se intereseze companiile în timpul crizei?

În fața crizei economice globale, experții sustin că aplicand măsurile corecte în cadrul responsabilității sociale a întreprinderilor, oamenii vor putea face față mai ușor procesului pandemic și post-pandemic, iar companiile își vor consolida rolul în piaţă. Modul în care companiile reactioneaza la o criză va fi un factor determinant în activitățile lor viitoare.

Cât de mult se intereseaza companiile mari de angajații acestora sau de părțile implicate in afacerea lor? – Știți că acum este cel mai bun moment pentru a vă asuma responsabilitatea de a avea grija de ei.

Studiile arată că angajații au încredere în companiile care își urmăresc cu îndaratnicie valorile sociale în detrimentul rentabilității pe termen scurt. Liderii corporativi sunt sub presiunea investitorilor și a bancherilor pentru a menține numerar și a reduce la minimum pierderile. Prin urmare, in situatia data,  ar fi util ca toate companiile sa se gândeasca cum să atenueze situația de criză pentru angajați, furnizorii mici, furnizorii de servicii medicale și comunitate.

Angajații. Ce fac companiile pentru angajații concediați – in afara de ceea ce este deja obligatoriu? – Amintiți-vă că în ceea ce privește grija pentru angajați, modul in care actionati in contextul dat va garanteaza loialitatea și productivitatea crescuta din partea acestora, și chiar mai mult, pe termen lung, reputația dumneavoastra va fi mai bună. Companiile au diferite opțiuni referitoare la modul în care vor gestiona platile salariatilor, indiferent dacă vor plăti integral sau parțial .Companii precum Walmart, Microsoft, Apple, Lyft  s-au angajat să-și plătească angajații cel puțin două ore pe săptămână , decizie pe care au luat-o în primele ore după declararea stării de urgență, iar hotararea lor va reduce semnificativ costurile de angajare a salariatilor în viitor când economia va reveni la normal.

De obicei, foarte puține persoane au nevoie de îngrijiri medicale. În lipsa asigurării, necesitatea îngrijirii medicale poate duce la faliment. Companiile pot oferi asigurari medicale angajatilor pe care nu ii poate plati. Până atunci, companiile lor de asigurări ar fi fost de acord să facă o oferta suplimentara.

Furnizori mici – Companiile pot oferi furnizorilor posibilitatea de a-si vinde produsele de care vor avea nevoie după ce vor reveni la producție.

Furnizorii de servicii medicale – În unele părți ale lumii, consumul de medicamente esențiale este rar și redus. De exemplu, nevoia de măști în China și Coreea de Sud a scăzut pe măsură ce cererea din Statele Unite și Europa continuă să crească. Companiile pot să cumpere și să furnizeze țărilor slab aprovizionate echipamentele de care au nevoie pentru siguranța oamenilor.

Societățile – Corporațiile își pot folosi fondurile pentru a avea grijă de nevoile comunităților pe care le deservesc gratuit.

Pentru a rezuma, nu există o rețetă exacta despre cum ar trebui să se comporte o companie, dar a purta de grija sincer angajatilor si nu numai va determina cu siguranță viitorul companiilor. Cum să faceti față crizei? Decideți-vă ce puteți oferi și planificați în consecință. Va putem ajuta cu asta.

Stati in siguranta!

Daca aveti nelamuriri, va rugam sa ne contactati:

Carmen Cojocaru
Partner
carmen.cojocaru@kreston.ro
+40 727 333 336
Eduard Pavel
Partner
eduard.pavel@kreston.ro
+40 727 333 345

Share this post