Ce este comertul social?

Exista o modalitate foarte simpla de a spune ca: Retelele de socializare + comertul electronic= Comert social. Acesta este un nou tip de comerț electronic în care clienții cumpără bunuri și servicii direct de pe platformele de socializare. Comerțul social nu este încă adoptat pe scară largă de catre branduri și clienti, dar este pe cale să devină un alt model de succes în lumea afacerilor, astfel incat experiența de a genera valoare monetara are sens și fiecare afacere trebuie să fie atentă cu acest aspect pentru a încerca să nu rateze schimbarea si sa se incadreze.Intreprinderile au prezis in ceea ce priveste comertul electronic ca acesta  și-a găsit drumul către platformele de socializare cu mult timp în urmă și există un motiv logic pentru asta: cumpărăturile reprezintă un act social iar datorita imbuntatirilor tehnologice utilizarea este foarte usoara. Cumpărarea de bunuri și servicii offline a fost o activitate socială. Consumatorii au tendința de a cumpăra articole pe care și le-au achiziționat prietenii, membrii familiei. Desigur, majoritatea deciziilor de cumpărare pot fi influențate de opiniile altor persoane prin recenzii online, dar acele recenzii nu sunt de la persoane pe care le cunoașteți. Astfel incat, alaturarea partii sociale cu comertul electronic crește puterea influențatorilor care fac parte din rețeaua sociala a consumatorului. Comerțul social adaugă un nivel de interacțiune pe care comertul electronic nu il are. Această nouă interacțiune socială schimbă modul în care se desfășoară comerțul electronic și permite brandurilor să se alature în timp real pentru a influența clientii , inclusiv modul in care isi gestioneaza economiile.

Crearea unei strategii de comerț social

Comerțul social ar trebui considerat ca o extensie a strategiei de comerț electronic. Ar trebui să implementați aceste câteva elemente atunci când adăugați strategia de comerț social la planurile dumneavoastra de comerț electronic:

Platforma exacta: Aproape fiecare platformă de socializare a activat funcții de comerț social, dar ar trebui să decizi și să alegi care este cea potrivită pentru tine: Ce platforme folosește publicul tău și care caracteristică îți avantajează afacerea.

Conținut de înaltă calitate: Trebuie să vă asigurați de continutul pe care il puneți pe rețelele de socializare – fie că este vorba de text, imagini sau video – acestea trebuie sa arate excelent și sa funcționeze bine cu platforma.

Sistem de plată și livrare ușoară: Crearea de experiență perfectă va construi increderea in brand . Nu trebuie să apară întârzieri sau dificultăți cu plata. Acești clienți vor începe apoi să-și împărtășească experiențele lor excelente cu brandul pe care il detineti cu prietenii lor de pe social media.

Construirea urmatorului mediu social

Pentru a va conecta eficient si a genera valori monetare cu clientii dumneavoastra, pe diferite platforme,aveti nevoie de urmatoarele. Nu există un plan perfect pentru crearea acestuia, dar practic, pentru fiecare canal, tactica este aceeași:

Conținut excelent: conținutul ar trebui să fie atractiv. Ceea ce face ca si conținutul să fie excelent pentru urmaritori este că oferă importanta. Nu este atât de dificil precum sună. Nu uitați să vă distrați publicul: imaginile care sunt plăcute pentru a fi privite sau copiile amuzante. Cu cât conținutul este mai bun, cu atât mai mulți oameni vor urma și se vor implica. Cu cât rata de implicare este mai mare, cu atât este mai probabil să fiți văzuți de persoane care nu vă urmăresc. Acest lucru se datorează faptului că algoritmii de social media acordă, de obicei, o importanță mare angajamentului și vor afișa postările altora, ceea ce va genera mai multă conștientizare și, probabil, mai mulți urmaritori.

Hashtag-uri: Hashtagurile sunt o modalitate de a selecta conținutul care este similar. Alegeți hashtag-uri care sunt legate de produsul sau serviciul pe care îl oferiți. Gândește-te din perspectiva cuiva care caută ceva anume și folosește înțelept hashtag-urile.

Etichetarea locației: Acesta este un alt mod de a atrage atenția. Oamenii tind să privească ce se întâmplă într-o anumită zonă. Când vor căuta locația,  vor putea să vă vadă conținutul și să se conecteze cu acesta. Dacă este un conținut excelent, ei pot deveni urmaritori.

Promovare încrucișată: Promovează oriunde poți. Promovează-ți clienții actuali prin magazinele fizice, ambalaje și toate celelalte eforturi de marketing, dar nu este suficient să spui doar că ești prezent acolo. Trebuie să transformați valoarea pe care o vor primi clienții dumneavoastra urmarind  brandul dumneavoastra pe rețelele de socializare. Dacă nu te urmăresc, nu vei putea niciodată să ii implici și să ii transformi in valoare monetara prin comerțul social.

Luați în considerare canalele dumnevoastra de socializare ca o “fereastră” în magazinul dumneavoastra online. Nu doriți sa aveti clienti care sa se uite doar la vitrine, ci doriti sa generati bani folosind comertul social . Trebuie să încercați cele mai bune tactici, să testați și să găsiți cele mai eficiente modalități de a ajunge la potențialii dumneavoastra cumpărători. Nu subestimați puterea conținutului. Prin crearea de conținut important care vă prezintă produsele sau serviciile, clienții vor putea să vă vadă valoarea acestora și vor avea mai multe șanse să se conecteze si sa genereze bani.